VYBERTE SI REGION

Žďárští jednali s ministrem o obchvatu, zaplatí ho stát

Žďár nad Sázavou - O dokončení takzvaného malého obchvatu města jednali zástupci žďárské radnice s ministrem dopravy Danem Ťokem. Ten město navštívil v rámci své pracovní cesty na Vysočinu.

13.1.2016 1
SDÍLEJ:

Žďár byl jedním z měst, kam včera v rámci návštěvy Kraje Vysočina zavítal ministr dopravy Dan Ťok. Vedení radnice mu přiblížilo některé konkrétní problémy spojené s dopravou ve městě, poté absolvoval besedu s veřejností. Autor: Deník/Lenka Mašová

Propojení ulic Brněnská a Jihlavská by znamenalo další odvedení tranzitní dopravy ze středu města, ale zároveň i značnou finanční zátěž pro radnici. „Zjišťujeme možnosti financování, protože město na stavbu obchvatu peníze nemá," řekl místostarosta Žďáru nad Sázavou Josef Klement s tím, že řádově by šlo o desítky milionů korun. Podle ministra Ťoka by bylo možné obchvat dokončit v režii státu, respektive z peněz Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR.

„Protože by šlo o navázání obchvatu, který je na státní silnici, na krajskou komunikaci, je tady možnost, že bychom si s krajem vyměnili silnice. Tím pádem by bylo možné do obchvatu investovat z prostředků ŘSD," nastínil ve Žďáře Dan Ťok.

Podle jeho slov by celou věc mohla urychlit i skutečnost, že pozemky potřebné pro výstavbu obchvatu jsou téměř stoprocentně ve vlastnictví Žďáru.

„Dohodli jsme se na takovém postupu a já jsem v tomto ohledu optimista," poznamenal ministr. Nová část obchvatu by byla logickým pokračováním přeložky silnice I/19, která nedávno změnila u křižovatky u Mělkovic svůj směr a přes průmyslovou zónu vede k okružní křižovatce v Brněnské ulici.

„Aby nová silnice z Mělkovic do Žďáru dostala ten správný smysl, je třeba ji vést dále a vyústit do Jihlavské ulice. Aby došlo k odvedení tranzitní dopravy ve směru Nové Město na Moravě Jihlava z centra města," popsal starosta Žďáru Navrátil s tím, že uvolněním křižovatky u Conventu se dopravní problém posunul o tři sta metrů dál na křižovatku u Enpeky.

Vybudovat je v rámci pokračování obchvatu potřeba asi sedm set metrů nové silnice, s níž je už počítáno v územním plánu. Žďárská radnice je rovněž připravena na vlastní náklady zpracovat dokumentaci pro územní rozhodnutí.

„Domluvili jsme se, že ŘSD už letos zadá technickou studii, abychom se v průběhu roku, anebo roku a půl dostali k technickému řešení, jak se dostat z Brněnské ulice na Jihlavskou," uvedl Navrátil.

Co se týče časového horizontu, podle ministra Ťoka by se mohlo odhadem jednat o čtyři, případně pět let, než po novém obchvatu projedou první auta. „Možná to bude i dříve, protože, jak už jsem zmínil, odpadá tady jeden velký problém, který stavby zdržuje, a to je vykoupení pozemků od vlastníků," řekl Ťok.

Žďárské pokračování obchvatu ale není jediné. Jen na Vysočině usilují o odvedení tranzitní dopravy z centra i Havlíčkův Brod, Pelhřimov nebo Třebíč. „Upřednostníme ty, kteří budou nejlépe připraveni," dodal ministr dopravy.

Kde to vázne?

* Dokončení části obchvatu Brněnská Jihlavská, který naváže na část obchvatu Jamská Brněnská, aby byla z centra města odvedena i tranzitní doprava ze směru od Nového Města na Jihlavu.

* Je třeba vyřešit situaci u žďárského zámku, kde dopravu omezuje barokní most. Za předpokladu, že tam dojde k dopravní nehodě, řidiči se kvůli úzké silnici mají problém dostat se na výpadovku I/37 směrem na Chotěboř.

* Křižovatka Revoluční Brodská, která se ucpává auty, a to zejména od zprovoznění mostu na Klafar a v souvislosti s rozvojem nové čtvrti Klafar.

* Křižovatka Chelčického Jihlavská, kde auta od nádraží s potížemi odbočí doleva, takže se křižovatka zejména v dopravní špičce ucpávají automobily

* Chybějící přechod pro chodce na křížení ulic Veselská, 1. máje a Husová.

* Chybějící přechod pro chodce na křížení ulic Libická, Okružní, Revoluční a Komenského

pozn.: redakcí Žďárského deníku vybrané dopravní problémy ve Žďáře nad Sázavou

Autor: Lenka Mašová

13.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Přestavba okružní křižovatky v Meziříčí vyjde na 7 milionů

Velké Meziříčí - Ještě v letošním roce nechá Kraj Vysočina přebudovat zkušební okružní křižovatku umístěnou na silnici II/602 s míst-ní komunikací ulice Třebíčská v centru Velkého Meziříčí na plnohodnotný kruhový objezd. Nová organizace dopravy se v tomto místě osvědčila, a křižovatka tak dostane novou, trvalou podobu.

Stát podruhé obere vlastníky půdy

Okradl je za komunistů, teď je oškube znovu. Za pozemky, které stát lidem kdysi sebral, jim nedá náhradní, ale jen směšně málo peněz. Půda prý došla, dozvídáme se poté, co statisíce hektarů od státu lacino získali zemědělci a překupníci. Na restituce je přitom pozemků ještě dost. Stát si chce ale půdu zcizenou vlastníkům za bývalého režimu nechat, aby měl rezervu pro své plány. Třeba na budování nových přehrad.

Křoví poprvé v sezoně ztratilo body

Vysočina – Ve 4. kole I. B třídy – skupiny B překvapila domácí prohra Moravce s Nedvědicí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies