„Správu singletracků zajišťujeme ve spolupráci se sportovním klubem. Celkové náklady na jejich údržbu se blíží třem stům tisícům korunám ročně. S podobnou částkou jsme ale už od začátku počítali," objasnil starosta Nového Města na Moravě Michal Šmarda.

Technickou správu tratí pro bikery zajišťuje pro město Sportovní klub Nové Město na Moravě. „Uzavřeli jsme dohodu mezi městem a klubem, my síť singletracků spravujeme. Údržba tratí spočívá v pravidelných opravách, odklízení spadaných větví a dalších překážek nebo dosypání štěrku ve vyježděných místech. Do této činnosti se snažíme formou společné veřejné brigády zapojovat také ty, kteří singletracky nejvíce využívají," sdělil Jan Skřička ze Sportovního klubu Nové Město na Moravě.

Udržení kvality

Podle mínění vedení města jsou singletrackové tratě velmi oblíbené a hojně využívané. „V dalších letech bychom chtěli především udržet jejich kvalitu," podotkl Michal Šmarda.

„Navíc se chceme zaměřit na rozšíření značení silničních cyklistických okruhů, které doplňují singletrackové trasy ve Vysočina Areně a navazují na ně. To je cílem města do dalších let investovat do značení tak, aby se singletracky staly centrem všech silničních cyklistických tratí na Novoměstsku," dodal starosta.

Částka na údržbu singletracků, kterou Nové Město ročně vynakládá, by se tímto ještě o něco navýšila. „Byly by to ale pouze desítky tisíc korun, určitě nepočítáme s tím, že by se potřebné finanční krytí třeba zdvojnásobilo," nechal se slyšet Michal Šmarda.

Novoměstské singletracky byly v loňském roce navíc doplněny o takzvané Test centrum, které kromě rychlého občerstvení poskytuje návštěvníkům Vysočina Areny také technické zázemí a další služby.

„V zimním období Test centrum slouží pro změnu lyžařům. Je možné si v něm mimo jiné zapůjčit i běžecké vybavení. Test centrum je otevřeno v době, kdy jsou ve Vysočina Areně hodiny pro veřejnost," informoval Jan Skřička.