„Jedná se o nové místo, zaměstnanec bude mít v kompetenci marketingovou a komunikační strategii města, cestovní ruch a propagaci města," přiblížil žďárský místostarosta Josef Klement.

Pracovní pozice bude patřit do oddělení projektů a komunikace. „Zaměstnanec bude rovněž spolupracovat s informačním centrem, zabývat se rozvojem systému infopointů, inzercí ve zpravodaji nebo například spoluprací s Korunou Vysočiny a sdružením České dědictví UNESCO. Je třeba, aby se marketing města prováděl koncepčněji, než tomu je dosud, kdy každý úředník má při své práci na starosti kousek této agendy. Takhle jsme všechno stáhli do jedné pozice," doplnil starosta Žďáru Zdeněk Navrátil.

Pracovní místo referenta marketingu je plánováno na dobu neurčitou, nový zaměstnanec by měl nastoupit v lednu, případně v únoru.

V předchozích letech se počet úředníků žďárské radnice průběžně zvyšoval. Zatímco ke konci roku 2013 tam pracovalo 113 lidí, o rok později to bylo o člověka více a k 31. prosinci 2015 šlo o 117 osob. „Průměrný fyzický počet zaměstnanců zařazených do městského úřadu za rok 2016 mohu poskytnout až po ukončení roku 2016, protože jde o přepočtený údaj z celkového fondu pracovní doby za rok 2016, který neskončil," sdělil tajemník žďárského městského úřadu Jan Havlík.

Od příštího roku má být na základě změny organizačního řádu schváleného radními pracovních míst v městském úřadu 119.

Nárůst počtu zaměstnanců na radnici sledují i opoziční žďárští zastupitelé. „Jako předsedkyně finančního výboru vnímám velmi negativně, když od začátku volebního období vidím obrovský nárůst na správu města, to je skoro třináct milionů. Chápu, že některé věci jsou nutné, ale u jiných měst to tak není. Neviděla bych to tak striktně, kdyby se, dejme tomu, sehnalo padesát milionů na dotacích, ale ono se nesehnalo nic velkého a peníze prostě nejsou," myslí si bývalá starostka a stávající zastupitelka Žďáru nad Sázavou Dagmar Zvěřinová.