„S dopravní policií jsme se dohodli na trvalé komunikaci v průběhu uzavírky. Žádné z opatření, jenž jsme společně vymysleli, ovšem situaci zcela nevyřeší. Problémy budou a budou velké,“ předznamenal starosta Radovan Necid.

Rekonstrukce začne 10. září, přičemž provoz bude organizován v systému dva plus jeden jízdní pruh - od středečního odpoledne do nedělního poledne budou na pravé polovině mostu postaveny dva pruhy ve směru na Brno a jeden ve směru na Prahu a ve zbývající části týdne to bude opačně, tedy dva pruhy ve směru na Prahu a jeden na Brno.

„Řidiči musí u Velkého Meziříčí počítat s kolonami. Ti, kteří se budou chtít zdržení vyhnout, budou hledat nějaké náhradní řešení. Proto na nejbližším exitu sjedou na souběžnou komunikaci, jíž je silnice II/602, a tuto při průjezdu městem totálně zablokují,“ předpokládá vznik kolapsu také Oldřich Novák z Odboru služby dopravní policie Kraje Vysočina.

Prvním z konkrétním bodů „boje“ proti komplikacím na komunikacích města je stálá přítomnost jedné hlídky dopravních policistů. Jejich úkolem bude monitorovat situaci a účinně zasáhnout v případě, že dopravy zhoustne s tím, že v krajní mezi mohou zakázat i sjezd kamionů z dálnice. Pomoci by měl rovněž dopis zaslaný zástupcům sdružení autodopravců s upozorněním na kritický úsek dálnice a souběžné silnice II/602 ve Velkém Meziříčí a s prosbou, aby motoristé plánovali své trasy raději po nadregionálních objížďkách.

Další opatření provede město ve své režii. „Chceme například v krizových momentech vypnout semafor na přechodu pro chodce v ulici Novosady a kvůli bezpečnosti chodců tam zajistit stálou přítomnost městské policie. Zároveň městskou policii pověřím, aby místním řidičům v nadcházejících kritických chvílích pomáhala i radou s nalezením optimální trasy,“ nechal se slyšet starosta Radovan Necid.