Pro celou Vysočinu pak silničáři skladují šestnáct tisíc tun. A čísla nejsou zdaleka u konce.

Jakmile se sůl na zledovatělou silnici vysype, silničáři plánují přikoupit další. Kvůli levnější ceně nakupovali už v létě. „Máme plné sklady soli za letní cenu. Zatím máme šestnáct tisíc tun, ale předpokládaná spotřeba je dvacet tisíc. Sůl budeme ještě dokupovat, protože nemáme tolik skladových prostor,“ vyjádřil se ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Jan Míka.

Bude zima mírnější?

V loňském roce padlo na zimní údržbu na Vysočině čtvrt miliardy korun. Letos silničáři počítají s 200 miliony. „Uvidíme v průběhu zimy, ale poslední dvě byly extrémní. Rádi bychom se vešli do 200 milionů. Někteří říkají, že tato zima bude mírnější, tak uvidíme,“ doplnil Míka.

I tento rok bude v zimě platit takzvaný „chodníkový“ zákon. Značka V zimě se neudržuje, tak zřejmě opět hne žlučí některým nejenom jihlavským obyvatelům. „Všiml jsem si, že už minulou zimu a v průběhu roku dost značek zmizelo. Doufám, ale zřejmě marně, že je město neobnoví, tento zákon nechápu,“ nechal se slyšet Dominik Novotný z Jihlavy.

Služby města Jihlavy však terén před zimou zmapují a chybějící cedule s nápisem V zimě se neudržuje znovu dodají. „Chodníková novela a zákon pokračují i letos, uvidíme, jak se na to budou tvářit občané, znova budou cesty, které se nebudou v zimě udržovat, a občané se po nich budou pohybovat na vlastní nebezpečí,“ řekl mluvčí Služeb města Jihlavy Martin Málek.

Zimní sezona začíná silničářům od prvního listopadu a potrvá až do konce března. „V té době držíme permanentní třísměnný provoz, kdy hlídáme stav silnic,“ doplnil ředitel krajských silničářů.