Minimálně do poloviny listopadu musí řidiči počítat s dopravními omezeními na čtyřech úsecích dálnice D1, kde díky dobrým klimatickým podmínkám stále pokračuje modernizace. Původně měly být práce ukončeny k 1. listopadu, kdy oficiálně začíná období zimní údržby. Dle aktuálně vydaných rozhodnutí Ministerstva dopravy dopravní omezení z D1 zmizí nejpozději na konci listopadu.

„Modernizace D1 bude s ohledem na příznivé počasí pokračovat minimálně do poloviny listopadu, nejdéle však do konce listopadu. Podmínky jsou v současné době extrémně dobré a zhotovitelé chtějí ještě letos stihnout co největší objem prací před zimou. Ministerstvo dopravy vyšlo zhotovitelům vstříc a vydalo povolení s uzavírkami na všechny čtyři modernizované úseky dálnice D1," řekl tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

S tím, že to, že se na dálnici pracuje i v listopadu, ničemu nevadí. Dle zadávací dokumentace stavby totiž může zadavatel umožnit za určitých podmínek provádění stavebních prací i v průběhu zimní sezóny. „Provoz je po celou dobu modernizace bez větších problémů a zimní údržbu dálnice D1 budou standardním způsobem zajišťovat Střediska správy a údržby dálnice v součinnosti se zhotoviteli jednotlivých modernizovaných úseků," uvedl ředitel ŘSD Pavel Kočica.

Práce nyní velmi intenzivně probíhají na všech čtyřech modernizovaných úsecích. Do konce listopadu tam budou hotové práce ve středních dělicích pásech (přeložky kabelů, modernizace kanalizace a další). Již ukončeny byly lokální opravy stávajícího povrchu, zejména jde o zpevnění krajnice, která bude při převedení dopravy na jeden dálniční pás intenzivně používána. Vyřešené je už nyní také provizorní rozšíření levého jízdního pásu, které bylo potřeba udělat kvůli převedení dopravy na jeden dálniční pás v režimu 2+2 jízdní pruhy v další fázi modernizace.

„Výjimkou je pouze úsek Lhotka Velká Bíteš, kde došlo k mírnému zpoždění z důvodu jednání o technickém řešení na provizorním rozšíření dálnice, které bude dokončeno v letošním roce," doplnil Studecký.

Největší operací v rámci modernizace byla demolice technicky nevyhovujících nadjezdů. Demolice proběhly během víkendových nočních uzavírek v délce cca 14 hodin. Stavební práce na většině nových nadjezdů už byly zahájeny a většinou skončí v průběhu příštího roku. Na rok 2014 ŘSD se zhotoviteli připravují modernizaci vlastní trasy dálnice a většiny dálničních mostů. Začne se s tím hned na jaře, jakmile to dovolí vhodné klimatické podmínky.

V současné době se na D1 modernizují úseky Šternov Psáře, Loket Hořice, Větrný Jeníkov Jihlava a Lhotka Velká Bíteš.

ZUZANA MUSILOVÁ