„Stále častěji se setkáváme se stesky obyvatel Velkého Meziříčí na postupné omezování přímých autobusových spojů mezi Velkým Meziříčím a Prahou. Dříve bylo možné, a obyvatelé města na to byli zvyklí, cestovat přímým spojem do Prahy a zpět nejméně třikrát denně. Dnes z přímých spojů zbyl v pracovní dny mimo pátku jediný spoj do Prahy ráno o půl osmé a z Prahy do Velkého Meziříčí odpoledne v patnáct hodin," postěžoval si na nynější situaci velkomeziříčský starosta Radovan Necid.

Představitelé města se z tohoto důvodu rozhodli oslovit s prosbou o pomoc provozovatele autobusových linek, kteří by podle jejich názoru mohli takovou službu pro velkomeziříčské obyvatele zajistit. „Požádali jsme o vyjádření osm dopravců, šest z nich nám odpovědělo. A všechny doručené odpovědi byly zamítavé," vyjádřil se Radovan Necid.

Dopravci poukazovali zejména na ekonomiku provozu a dopravní komplikace na dálnici D1. „Před dvěma lety jsme ve Velkém Meziříčí zajišťovali kromě stávajících spojů ještě další dva, ranní do Prahy a odpolední zpět do Velkého Meziříčí. Ty jsme ale museli z ekonomických důvodů zrušit. Hlavní příčinou je dopravní situace na dálnici a konkurence vlakových dopravců," sdělil zástupcům radnice Vladimír Dostál, náměstek ředitele společnosti Krodos Bus.

Obyvatelům Velkého Meziříčí tak nezbude nic jiného, než využít autobusové spoje s přestupem v Jihlavě, kterých je více než osmdesát týdně.

„Přestup na autobusovém nádraží v Jihlavě nabízí více možností cestování v obou směrech. Víme ale také, kolik autobusů projíždí denně na trase Praha Brno po dálnici D1 kolem Velkého Meziříčí, v jeho těsné blízkosti," podotkl velkomeziříčský starosta.

Přestože se radnici nepodařilo přimět dopravce posílit spoje a umožnit tak lidem z Velkého Meziříčí přímé spojení s Prahou, bude se snažit alespoň o to, aby počty linek dálkových autobusů, které mají zastávku ve městě, neklesaly. „Budoucnost vidím ve vysokorychlostní trati, o které se stále mluví a snad se jí také jednou dočkáme," uzavřela Radovan Necid.