Součástí dotazníku je i prostor pro vlastní náměty a připomínky, kde mohou lidé navrhnout, v čem by se mohla nemocnice například zlepšit.

„Lístky jsou všude na odděleních, po nemocnici jsou vyvěšené i plakáty. Lidé mohou odpovídat také prostřednictvím internetu na stránkách organizace HealthCare Institute, která anketu pořádá, nebo vhazovat vyplněné lístky do připravených beden,“ uvedl ředitel novoměstské nemocnice Zdeněk Kadlec.

Právě „jeho“ zdravotnické zařízení loni obsadilo poslední příčku v rámci kraje. „Špatně jsme k celé akci přistoupili. Málo jsme dbali na to, aby pacienti dotazníky vyplnili, a proto byl výsledek takový, jaký byl. Letos se tomu budeme věnovat více, ale nemůžeme na pacienty naléhat nebo je nutit,“ poznamenal Kadlec.

Minulý rok se ankety zúčastnilo 99 z celkových asi 22 tisíc, tedy asi půl procenta všech pacientů, kteří do nemocnice přijdou za dvanáct měsíců. „Myslím, že pouhého půl procenta pacientů je nedostačující k tomu, aby se z něj daly vyvozovat průkazné závěry,“ vyjádřil se ředitel Zdeněk Kadlec. Pacienti mohou vyjádřit svoji spokojenost až do konce října.