VYBERTE SI REGION

Nové Veselí bude mít obchvat, když na něj kraj získá dotace

Nové Veselí – Na tom, zda kraj Vysočina sežene, anebo nesežene dotace, zatím závisí vybudování obchvatu Nového Veselí. Přípravnými kroky se v tomto týdnu zabývali krajští radní. Smlouvu o společném postupu mezi krajem a samosprávami kvůli obchvatu bude schvalovat úterní krajské zastupitelstvo.

24.3.2016
SDÍLEJ:

Silnice ve Veselí vede asi na třinácti stech metrech středem městyse, kde je několik nepřehledných zatáček. Autor: Deník/Lenka Mašová

„Nové Veselí se dočká obchvatu, pokud na něj Kraj Vysočina sežene dotaci," uvedl hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek. „Diskuse o obchvatu Nového Veselí je dlouhodobá, široká, angažovalo se do toho množství různých představitelů," dodal Běhounek.

Návrh smlouvy se týká spolupráce kraje s Novým Veselím a sousední obcí Budeč, které by obchvat také pomohl. Samosprávy by podle návrhu měly zaplatit projekt potřebný pro územní rozhodnutí 
o stavbě a vyjednat výkupy pozemků. V případě uskutečnění stavby od nich kraj dokumentaci i půdu vykoupí.

Apel prezidenta

Hejtman upozornil na to, že bez dotace kraj obchvat stavět neplánuje. „V případě, že se na to nepodaří sehnat peníze, 
z rozpočtu kraje to zatím ve výhledu není," sdělil Běhounek.

Městys Nové Veselí za vybudování nových zhruba pěti kilometrů frekventované silnice II/353 mezi Žďárem nad Sázavou a Jihlavou bojuje dlouhá léta, po svém zvolení se za stavbu přimlouval i prezident Miloš Zeman, který ve Veselí chalupaří.

„Posun to rozhodně je. Jakmile dohodu o spolupráci příští týden schválí krajští zastupitelé, můžeme vypsat výběrové řízení na projekto
vou dokumentaci k územnímu rozhodnutí pro obchvat," vyjádřil se starosta Nového Veselí Zdeněk Křivánek s tím, že společně s Budčí projekt zadají a předfinancují.

„Na základě přesné dokumentace bychom pak provedli odkupy všech stavbou dotčených pozemků od jejich majitelů," doplnil starosta Křivánek s tím, že městys Nové Veselí má už nyní ve svém vlastnictví asi osmdesát procent pozemků, kterých se obchvat 
v jejich katastru dotkne. Zpracování projektu včetně administrativních náležitostí by podle starostova odhadu mohlo vyjít zhruba na tři čtvrtě roku.
Trasa odvedení tranzitní dopravy z městyse i nedaleké Budče by měla vést východně, tedy ve směru na Březí nad Oslavou. 

Frekventovaná komunikace v Novém Veselí vede asi na třinácti stovkách metrů středem městyse, přičemž v tomto úseku je i několik nepřehledných zatáček a další nebezpečná místa. Loni tamní lidé za obchvat podepisovali petici a místní ženy začaly plést šálu, kterou chtějí položit na celou trasu obchvatu – zatím mají několik stovek metrů.

Podle výsledků studie Ředitelství silnice a dálnic ČR z roku 2009 městysem denně projede na šest a půl tisíce osobních i nákladních aut.

V minulých letech už frekventovaná krajská silnice II/353 mezi Žďárem a Jihlavou obešla jiné obce. V roce 2009 se její trasa změnila, když zamířila mimo tisícihlavý Bohdalov, předloni byl zprovozněn obchvat Jamného na Jihlavsku s pěti sty obyvateli.

Autor: Lenka Mašová

24.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Nová Ves znovu loupila na cizím trávníku, Velmi dobře si vede i nováček z Ledče

Vysočina – Po čtyřech kolech krajského přeboru jsou fotbalisté Jemnicka stále bez vítězství. To ždírecký Tatran je stále stoprocentní.

Třebíč pokračuje ve vítězném tažení

Třebíč, Velké meziříčí – Pro jednoho tradice, pro druhého prokletí. Radost na jedné straně a zklamání na druhé přineslo krajské derby čtvrtého kola MFSL mezi fotbalisty HFK Třebíč a Velkého Meziříčí. Horácký klub po perfektním výkonu přehrál rivala z Vysočiny. Hosté se dostali ke slovu až v 81. minutě, ale jejich gól znamenal už jen korekci výsledku.

V novoměstské porodnici se narodilo třináct miminek

Díky vstřícnosti nejen novoměstské porodnice vám na našich stránkách pravidelně „servírujeme" fotografie nejmladších obyvatel žďárského regionu. Každý týden naši spolupracovníci jezdí do porodnice a pořizují snímky nově narozených miminek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies