VYBERTE SI REGION

Na volební kampaň dají strany v kraji až dva miliony korun

Vysočina – Údaje však nejsou úplné. Některé bilboardy u silnic a část propagace platí pražská ústředí.

21.9.2012 3
SDÍLEJ:

K předvolební kampani v Česku patří již tradičně billboardy. Takto láká voliče koalice lékařů ve Zlínském kraji. Na Vysočině toto uskupení nekandiduje.Foto: ČTK/ Zdeněk Němec

Na volební kampaň pro říjnové krajské volby na Vysočině vynaloží strany, které mají podle průzkumu agentur STEM/MARK a SC&C pro Českou televizi největší šance na úspěch, rozdílné částky zhruba od 300 tisíc do dvou milionů korun. Budou 
z nich financovat plakáty, letáky, volební noviny i billboardy, uspořádají mítinky. Většina stran sází na kontaktní formu kampaně.

Zřejmě nejnákladnější kampaň plánují sociální demokraté. „Na kampaň vedenou klasickými prostředky vynaložíme podobně jako 
v roce 2008 kolem dvou milionů korun," uvedl krajský předseda ČSSD na Vysočině Zdeněk Chlád.

Sociální demokraté využijí billboardy, volební noviny, letáky i inzerci v tisku. Kolem 1,7 milionu korun by mělo uhradit ústředí strany, na zbytku se podílí členské příspěvky straníků a dary.

Úspornou volební kampaň, jejímž těžištěm bude osobní setkávání s obyvateli kraje, plánují občanští demokraté. Náklady regionálního sdružení ODS na úspornou volební kampaň by podle krajského manažera Jaroslava Makovce neměly překročit 500 tisíc korun, což je zhruba polovina oproti roku 2008.

Makovec připustil, že další náklady na plakáty a billboardy uhradí stranická pokladna; jejich výši však nezná. V každém okresním městě uspořádají občanští demokraté volební mítink.

Lidovci i KSČM 
letos zaplatí víc

TOP 09 a Starostové by měli včetně dotace z centra vynaložit na volební kampaň 1,5 milionu korun. Využijí inzerce v tisku, omezeného počtu billboardů, propagace na facebooku a plakátů na nemovitostech podporovatelů strany.

Kontaktní kampaň by měla probíhat hlavně s návštěvníky kulturních a společenských akcí. „Na závěr kampaně plánujeme mítink, o místu ale zatím není rozhodnuto," řekl krajský manažer Michael Kubík.

Lidovci hodlají dát na kampaň přibližně 1,2 milionu korun, což je o 200 tisíc korun víc než při minulých krajských volbách. Vedle omezeného počtu billboardů a plakátů na plotech a domech příznivců chce KDU-ČSL nalákat voliče také při několika charitativních koncertech.

KSČM má na Vysočině na krajské volby připraveno asi 300 tisíc korun, zatímco v roce 2008 vydala o 200 tisíc korun víc. Komunisté kromě plakátů a inzerce uspořádají sérii besed s občany. „Uskutečníme také několik mítinků, zřejmě nejdůležitější bude 3. října v Jihlavě," řekl krajský šéf strany Pavel Kalabus.

Strana práv občanů – zemanovci, která jde do krajských voleb poprvé, vydá na volební kampaň 700 tisíc korun. Pořídí za ně omezený počet billboardů, vylepí plakáty, využije inzerce na internetu a uspořádá mítinky v okresních městech. „Hlavním tahákem budou volební noviny, které dostanou domácnosti do schránek," uvedl krajský předseda strany František Hanus.

JAROSLAV BUČEK (ČTK)

Autor: ČTK

21.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Básník ze Žďárska chce pobavit Matoucí encyklopedií

Žďár nad Sázavou - Čtenáři mohou v knihkupectvích najít novou knihu autora vystupujícího pod pseudonymem Saša Gr. Matoucí encyklopedii. Spisovatele inspiroval při jeho tvorbě dětský naučný slovník, který napsal Bohumil Říha. Ten se v něm snažil srozumitelně vysvětlovat dětem různé pojmy z běžného života.

V Křižanově přestanou zastavovat rychlíky. Úprav a změn bude víc

Vysočina - V Křižanově na Žďársku přestanou s novým jízdním řádem Českých drah zastavovat rychlíky projíždějící na této trati mezi Žďárem nad Sázavou a Brnem, což vyplynulo z objednávky Ministerstva dopravy.

Čela obou skupin IV. třídy slibují jarní drama

Žďársko - Po polovině letošního ročníku nejnižší okresní fotbalové soutěže nemá do III. třídy žádný z týmů výrazně blíže. Na jaře se dají v obou skupinách očekávat vyrovnané souboje několika mužstev o postup z ligy pralesa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies