Alespoň takové jsou zprávy od Ředitelství silnic a dálnic, které by opravu hradilo. Letos nezískalo na rekonstrukci mostu peníze.

Oprava vzhled mostu nezmění

Most spojující Santiniho a Bezručovu ulici je součástí státní silnice třicet sedm. Je to také jediný přístup do města ve směru od Prahy. „Už kvůli zásobování Žďáru je to strategická spojnice,“ zdůraznil starosta Jaromír Brychta. Variant řešení havarijního stavu mostu bylo několik. Město se přiklánělo k jeho rozebrání a rozšíření, tak aby vznikl prostor pro pěší. Nakonec z jednání se všemi zainteresovanými stranami, včetně památkářů, vyšla jako konečná varianta oprava mostu bez rozšíření, ve stávající podobě. Uzavírka mostu na jaře příštího roku ztíží život především řidičům nákladních aut a kamionů.

Ponton jako řešení

„Velmi dobře jsme se dohodli s majiteli restaurace Táferna, která sousedí s mostem. Objízdná trasa bude vedena po jejich pozemku a přes ponton na druhou stranu potoka vytékajícího z Konventského rybníku,“ dodala Dagmar Zvěřinová. Tato náhradní cesta bude určena pouze pro pěší a osobní automobily. Pohyb lidí zaměstnaných v Tokozu a těch, kteří v této lokalitě bydlí, tedy nebude omezen. Naopak odkloněna bude těžká doprava. A to pětatřicetikilometrovou objížďkou přes Polničku. „Objížděk a zákazů vjezdu je pro náklaďáky čím dál víc, už mě to přestává bavit,“ postěžoval si Ivan Janů z Brna, který pracuje jako řidič kamionu už patnáct let.