Jaký je váš názor na realizaci jednak „přeložky I/37 – ulice Kpt. Jaroše“ a jednak „velkého obchvatu“ z hlediska jejich časových možností?

Realizace přeložky je možná od roku 2010 až 2011, záleží na eventuálních komplikacích. U obchvatu to odhaduji přinejlepším na rok 2018 až 2020 – zatím o této stavbě víme velmi málo a záleží i na ostatních obcích, jejichž katastr trasa zasahuje.

Lze počítat s tím, že ŘŠD bude podporovat realizaci velkého obchvatu i za předpokladu, že bude provedena stavba přeložky ulice Kpt. Jaroše?

Výhledové řešení trasy celého tahu silnice I/37 je mimo zástavbu, to je velký obchvat, přeložka je jen dílčím řešením a proveditelnost jejího napojení na obchvat byla prokázána. Nezávisle na postupu přípravy přeložky mohou pokračovat práce na přípravě obchvatu, ale abychom dospěli tam, kde je dnes přeložka, chybí zapracování definitivní verze do územně plánovací dokumentace a alespoň podrobná technická studie do zaměřeného území.

Jakým způsobem bude ŘSD postupovat při řešení dopravní situace ve Velké Bíteši, pokud nebude zastupitelstvem města schválena realizace přeložky ulice Kpt. Jaroše, a to s ohledem na skutečnost, že velký obchvat není dosud v územním plánu města a nejsou provedeny ani další navazující studie – technická, proveditelnosti a tak dále?

Velkým obchvatem se bude zatím zabývat OVT Brno. Naše pracoviště zahajuje přípravné práce na akcích až po převzetí podrobné technické studie. Pokud mohu odhadnout podle obdobných akcí, tak v případě hladkého chodu projednávání můžeme projednávat DÚR v roce 2012 nebo 2013.

Můžete sdělit, zda se dají využít finanční prostředky schválené v letech 2006 – 2007 na přeložku silnice I/37 na jiné investiční akce ve Velké Bíteši (například oprava místních komunikací, výstavba krytého bazénu a tak dále)?

Bohužel nelze – finanční prostředky v našem rozpočtu jsou každoročně určeny v naší smlouvě na akce jmenovitě a prostředky z globální položky na přípravu obchvatů nelze použít na nic jiného.