„V době od 23. do 27. listopadu se uskuteční také průzkum přímo v autobusech MHD, jehož se účastní pět dobrovolníků. Ti budou mapovat linky a trasy a v autobusech nástupy a výstupy cestujících," přiblížil žďárský místostarosta Josef Klement. Jde hlavně o zmapování výstupních zastávek, které, na rozdíl od těch nástupních, přístroje v autobusech nezaznamenávají.

Dotazníky, které byly k dispozici ve zpravodaji města, mohou lidé stále ještě vyplňovat prostřednictvím webu města. „Dáme dohromady informace z dotazníků, to, co zjistí průzkumníci a údaje ze speciálního mailu, kam obyvatelé posílali svoje postřehy a návrhy. Výsledkem má být stanovení nejvýznamnějších dopravních proudů ve městě, na jejichž základě chceme trasovat linky městské hromadné dopravy," konstatoval starosta Žďáru Zdeněk Navrátil.

Na základě informací zjištěných v průzkumech by došlo k případným změnám tak, aby se MHD co nejvíce přizpůsobila potřebám současných cestujících a zároveň přibyli noví. Podle starostových slov se však s největší pravděpodobností základní trasy příliš měnit nebudou. „Musíme ale do systému linek zapojit Klafar a rovněž zvažujeme místní části města," doplnil starosta Navrátil.

Stávající řád linek MHD platí do 10. prosince 2016, a do té doby chce žďárská radnice svoji koncepci kompletně připravit, aby mohla být v nových jízdních řádech zohledněna. „Do konce listopadu dokončíme analytickou část a data předáme studentům dopravní fakulty pardubické univerzity, kteří je za pomocí programů vyhodnotí. Z toho by pak měl vyjít kvalitní návrh nejoptimálnějšího využití a trasování využití MHD. Zadání samozřejmě obsahuje i požadavek na zachování stávající výše finančního příspěvku, kterým se Žďár na provozu městské hromadné dopravy podílí," upřesnil Zdeněk Navrátil.