„Už od začátku jsme byli domluveni, že budeme testovat různé typy vozidel. Momentálně zkoušíme nízkopodlažní autobus určený pro malé městské provozy,“ přiblížil novum v novoměstské MAD Lukáš Německý, vedoucí provozu osobní dopravy firmy ZDAR a. s., která je pro město v tomto případě hlavním partnerem.
Bezbariérový
Nový autobus má šestnáct míst k sezení a jednadvacet míst na stání a co je hlavní, je bezbariérový. „Má sníženou hranu nástupu. Do zadní části, kde je výklopná plošina, mohou bez problémů nastupovat i vozíčkáři,“ potvrdil Lukáš Německý.
Město se v případě MAD vydalo cestou pokusů a omylů. Autobus začal novoměstskými ulicemi projíždět na začátku ledna. Od 1. března došlo k několika změnám. Na základě připomínek občanů se provedla úprava jízdního řádu, z obousměrného provozu se přešlo na provoz plynulý a ranní spoje se přizpůsobily potřebám zaměstnanců Medinu a nemocnice. „Máme už výsledky z prvních březnových týdnů a změny, které jsme realizovali, mají docela pozitivní odezvu,“ nechal se slyšet novoměstský starosta Michal Šmarda. „Postupně spolu s radnicí zpracováváme připomínky občanů tak, aby cestování bylo co nejjednodušší,“ dodal zástupce ZDARu.
Cestující v novoměstské autobusové dopravě vozí dva stálí členové osádky. „Máme tu jednoho kmenového řidiče a pak ještě slečnu řidičku, která ho střídá tak, abychom dodržovali dobu odpočinku tak, jak nám to ukládají zákony,“ informoval Lukáš Německý.
Dvojice řidičů bude nyní cestující vozit o něco menším autobusem, než na jaký byli zvyklí. „Nový autobus je prostornější, i když je tam méně sedadel. Určitě ale bude vhodnější například pro maminky s kočárky. Po dvou měsících zase vyhodnotíme, jestli je to lepší nebo horší.
Chceme ale vyzkoušet do konce roku ještě další typ vozidla, abychom věděli, který bude občany nejlépe přijat,“ řekl Šmarda.