Jezdíme pozdě 
do práce, nestíháme navazující autobusy, stěžují si někteří obyvatelé Chotěboře. Uzavírky, objížďky a opravy silnic, kterých je v poslední době na Chotěbořsku hned několik, jim působí problémy 
a zvedají krevní tlak.

„Patřím mezi ty nespokojené cestující, kteří jezdí denně za prací autobusem do Havlíčkova Brodu. Nechápu souběžné uzavření dvou hlavních tahů na Havlíčkův Brod. Objízdné trasy přes Čachotín jsou naprosto šílené," řekl například Tomáš Hoskovec 
s tím, že by město Chotěboř určitě mohlo situaci nějak ovlivnit. Jeho stížnost se týká uzavírky silnice Rozsochatec – Chotěboř, která bude trvat zhruba do čtvrtiny září, protože vozovka se v současné době opravuje.

Podle Hoskovce by ranní autobusové spoje mohly jezdit o deset minut dříve, aby cestující stihli včas přijet do zaměstnání.
„Stačilo by se dohodnout 
s provozovatelem autobusových linek. Jinak to lepení záplat mezi Rozsochatcem 
a Chotěboří je opravdu vynikající. Za dva roky se to vydrolí, a bude z toho zase tankodrom. Jsem nespokojen 
s přístupem odboru dopravy 
v Chotěboři, že tuto situaci takto dopustila, připadá mně, že je vůbec nezajímá, jak se budou lidi dostávat včas do práce," stěžoval si Hoskovec.

„Chápu, že každodenní cestování po úzkých a hrbolatých silnicích není dvakrát příjemné. Bohužel, stav těchto silnic není v silách města ani odboru dopravy ovlivnit," řekl vedoucí odboru dopravy chotěbořského městského úřadu Pavel Málek.

Pravidla 
určuje vlastník

Investice do oprav nebo rekonstrukcí si určuje dle svého uvážení hlavně vlastník, a tím je v tomto případě Kraj Vysočina. Tam se také rozhoduje 
o uzavření silnic, aniž by vše bylo konzultováno s městem či veřejností.

„Zástupce správce vlastníka komunikace žádost o druhou uzavírku na Rozsochatec odůvodnil neočekávaným pří᠆livem financí, které je třeba 
do této silnice investovat. Letos zde probíhají sanační práce a v příštím roce se počítá 
s natažením nové obrusné vrstvy v celé šíři opravované vozovky," vysvětlil vedoucí chotěbořského odboru dopravy Pavel  Málek s tím, že autobusový dopravce o zdržení spojeném s objízdnou trasou věděl, a vypracoval takzvaný objížďkový jízdní řád, který schvaluje Krajský úřad Kraje Vysočina.

„Je na něm a jeho dalším posouzení návaznosti spojů, jak se určí časy odjezdů či příjezdů autobusů," konstatuje Málek.
Další cestující si stěžují, z jakého důvodu nepovolilo město další uzavírku Lapíkov- Chotěboř současně a ve stejné době jako uzavírku Rozsochatec - Chotěboř. Vždyť jsou to opět cestující z Chotěboře, kteří se kvůli tomu opět dostávají pozdě do práce, nebo nestíhají navazující autobusové spoje.

Situaci komplikuje ještě skutečnost, že se zároveň uzavřela také silnice v České Bělé.
„Copak neexistují telefony, aby se dvě města domluvila a dokázala uzavírky rozumně naplánovat, aby nevznikaly takové problémy," diví se cestující.

Podle vedoucího odboru dopravy města Chotěboř Pavla Málka, tyto dvě uzavírky, které na sebe navzájem navazují, město ovlivnit nemůže a ani nemohlo.

Město není vlastník

„Práce na nich město nezadává, není vlastníkem silnice a ani není investorem. Samotné práce provádí jedna a ta samá společnost, tedy Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, která je majetkovým správcem vlastníka komunikace a ta o uzavření také žádala zvlášť. Tedy až v průběhu dokončovacích prací u Rozsochatce bylo požádáno o druhou uzavírku. Z jakého důvodu nevím a mohu jen dodat, že jakákoliv koordinace staveb s městem konzultována není. O veškerých investicích vložených do oprav či rekonstrukcí silnic jsme informováni až při podání žádosti o uzavírku," konstatuje  vedoucí odboru Málek.