Už od jara se staví nový most přes Mlýnský potok ve Vladislavi. Práce měly skončit v posledních říjnových dnech. Po posledním kontrolním dnu za účasti stavbařů, Ředitelství silnic a dálnic, kterému silnice patří, a vladislavského starosty Jana Havleny je však jasné, že stavba se o asi dva týdny prodlouží.

„Na vině je plynová přípojka, se kterou měla stavební firma víc práce, než se původně předpokládalo. Aktuální odhad je takový, že by se při další kontrole 10. listopadu mělo rozhodnout, že dva dny nato se bude dát přes most jezdit oběma pruhy," popsal starosta Jan Havlena.

Právě Vladislav se letos stala jedním z nejneoblíbenějších míst pro řidiče. Kromě prací v centru městyse se pracuje také na revitalizaci železniční trati. Přitom začaly ze skály před Vladislaví ve směru od Třebíče odpadávat v polovině srpna kameny a ohrožovaly provoz na frekventované silnici.

Řidiči se proto nejprve museli smířit s úplnou uzavírkou a objížďkou přes Třebíč a Číměř. Následně tam silničáři instalovali provizorní semafory, které řídily dopravu jedním jízdním pruhem. Mezitím se pracovalo na zabezpečení skály. To se podařilo dokončit s koncem minulého týdne a od včerejška už mohou řidiči místem projíždět normálně.

Ani po 12. listopadu, kdy by se měl úplně otevřít nový most přes Mlýnský potok, však Vladislaví řidiči dlouho projíždět nebudou.

Už o týden později nastane další zásadní změna a v platnost opět vstoupí úplná uzavírka silnice mezi Třebíčí a Vladislaví. Železničáři totiž plánují rekonstruovat tamní přejezd. „Pracovat se bude od 18. do 30. listopadu," potvrdil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Objízdná trasa by měla vést, stejně jako v případě uzavírky kvůli padajícím kamenům, přes Třebíč a Číměř. „Je to plánováno, že když už tady bude muset nějaké omezení být, tak aby bylo pouze jedno. Musíme se s tím smířit," dodal starosta Jan Havlena.

Nové omezení platí od úterý mezi Okříškami a Přibyslavicemi. Před dvěma měsíci se tam sesunula část svahu. „Při větších deštích tam spadla část zeminy na cyklostezku. Umístily se tam betonové zátarasy, aby se doprava od nebezpečného svahu odklonila. Následně se udělal geologický průzkum a vyprojektovala se rekonstrukce. Teď jsme tam umístili semafory, aby měla stavební firma větší prostor pro opravné práce," popsala vedoucí technicko-správního oddělení třebíčského pracoviště Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Alena Strnadová.

Podle starosty Okříšek Zdeňka Ryšavého je faktorů, proč svah nápor nevydržel, víc. „Dřív byl celý zalesněný, jenže před šesti nebo sedmi lety se tudy prohnal silný vítr a několik stromů poškodil. Ty přitom celý svah držely. Dalším důvodem je nákladní doprava, která jezdí do Přibyslavic. Na vozovce to je vidět, celá se pod tou zátěží rozjíždí do stran," upozornil Zdeněk Ryšavý.

Současné omezení v podobě provizorních semaforů a jízdy jedním jízdním pruhem kyvadlově bude podle Aleny Strnadové trvat nejspíš ještě dva měsíce. Svah je do té doby nutné vyztužit.