„Most byl postaven v roce 1953. Společnost Mados MT nyní vymění celou nosnou konstrukci a sanuje spodní stavbu. Do konce měsíce by mělo být osazeno mostní provizorium, po němž bude náhradně vedena doprava. Předpokládáme, že rekonstrukce mostu potrvá do 30. září," řekla Deníku Marie Tesařová, ředitelka jihlavské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Přibyslavský starosta Martin Kamarád na nedávné tiskové konferenci k tomu dodal, že město vydá téměř půl milionu korun na položení čtyřicet metrů dlouhého chodníku ve směru od Amylonu a úpravu přechodového místa.

„Místní lidé se tak dočkají bezpečnějšího pěšího propojení obou částí Ronova a přístupu k autobusové zastávce," zdůraznil Kamarád.

Vesnici ležící takřka přesně na hranici dvou okresů, 
a to Havlíčkova Brodu a Žďáru nad nad Sázavou, půlí silnice I. třídy číslo 19. Mimochodem – do obou okresních měst odsud je víceméně patnáct kilometrů.

Firma, která se do rekonstrukce mostu pustí, patří 
k nejlepším se zaměřením na dopravní stavby.

Získala například i čestné uznání Pardubického a Královéhradeckého kraje za nový most přes Divokou Orlici 
a Ministerstvo dopravy její opravu historického mostu přes Labe v Poděbradech ve středních Čechách, národní technické památky, označilo za Mostní dílo roku.

Ivo Havlík