VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Elektrifikace železnice přes Třebíč přinese vyšší rychlost

Třebíčsko - Železniční trať vedoucí přes Třebíč se příští rok dočká velké rekonstrukce. Za více než miliardu korun nechá Správa železniční dopravní cesty opravit většinu trati v úseku Zastávka u Brna Okříšky. Ta bude probíhat v letech 2016 a 2017. O dva roky později by se cestující mohli dočkat i elektrifikace trati.

15.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Michaela Hasíková

„Aby investice plánované na rekonstrukci v následujících dvou letech byly efektivní, musí se v modernizaci pokračovat," je přesvědčen Aleš Kratina ze spolku Regio 2020 a vedoucí odboru dopravy na třebíčské radnici.

Kdy by k dalšímu zmodernizování trati vedoucí přes Třebíč mohlo dojít, bude záležet i na tom, kdy se podaří elektrifikovat úsek Brno Zastávka u Brna. „Dále závisí na ekonomické návratnosti elektrifikace, což právě zpracovává technicko-ekonomická studie. Její výsledky nám řeknou, v jakém rozsahu by byla. Jestliže dopadne vše v pořádku, mohlo by se orientačně začít se stavbou od roku 2019," informoval mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Elektrifikace trati by lidem měla přinést další zrychlení dopravy. „Bude možnost nasadit výkonnější stroje. Nyní, pokud nasadíte poměrně výkonnou lokomotivu, tak do kopce u Rapotic jede maximálně padesátikilometrovou rychlostí. Elektrická tam může jet osmdesátkou. Přinese to větší stabilitu a cestovní rychlost v celé délce trati," popsal Kratina.

Budou dvě koleje?

Další zrychlení by mohlo přinést případné přidání jedné koleje. Díky tomu by nemusela vznikat častá zpoždění zapříčiněná čekáním na další spoje na trati. To se však nechystá. „Zdvoukolejnění úseku ze Zastávky u Brna do Jihlavy se nepředpokládá, jelikož se nejedná o natolik vytíženou trať. Investiční náklady by byly natolik vysoké, že by stavba absolutně nevyšla v kladných ekonomických ukazatelích. To je hlavní požadavek na financování ať už z evropských finančních prostředků, tak z prostředků České republiky," vysvětlil Illiaš.

Spolu s elektrifikací by se navíc mohly opravit další úseky trati a peníze by šly také do modernizace náměšťského nádraží. „Už teď je zřejmé, že bude mít několik nástupištních hran, včetně podchodu na ostrovní nástupiště. Ten by mohl pokračovat pod kolejištěm, aby spojil obě části Náměště," dodal Illiaš.

Autor: František Vondrák

15.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lukáš Krpálek ve finále olympijských her v Riu porazil Elmara Gasimova.
9

Stihne Krpálek MS? Spíš ne, mrzí judistu

Vítězné snímky soutěže Letní a barokní Vysočina. Pobočenský rybník - Veronika Pilařová (Letní Vysočina, 2. místo)
7

Fotosoutěž Letní barokní Vysočina má sedm vítězů

Sexuolog Weiss půjde k soudu v říjnu. Hrozí mu trest až šest let vězení

Vysočina – Až šest let vězení hrozí sexuologovi Petru Weissovi z Prahy za to, že loni v září podle policie způsobil na Pelhřimovsku dopravní nehodu, při níž zemřeli dva lidé, a jeden byl vážně zraněn. Dvaašedesátiletý lékař tehdy vyvázl s lehkým zraněním. Policie nakonec dospěla k závěru, že Weiss se před nehodou nevěnoval řízení a jel příliš rychle. Vyšetřování bylo ukončeno a spis už je i s podanou obžalobou u Okresního soudu v Pelhřimově.

V Medlově se už mohou výletníci koupat

Žďársko – Nadšenci pro koupání v přírodních nádržích si už mohou bez obav zaplavat i v rybníku Medlov. Voda tam před dvěma týdny dostala „čtyřku“ – kvůli velkému množství sinic nebyla vhodná ke koupání, i když jeho předchozí striktní zákaz (stupeň 5) už tam hygienici zrušili.

Ze dvora rodinného domu zmizelo jízdní kolo

Radňoves – Policisté z Velkého Meziříčí řeší případ krádeže, ke kterému došlo v úterý 15. srpna v Radňovsi. Dosud neznámému nenechavci se tam v jednom rodinném domě zalíbilo jízdní kolo Kellys červené barvy.

Obnova Bouchalek bude nakonec skromnější

Žďár nad Sázavou – Skromnější obnova sportovního areálu na Bouchalkách ve Žďáře nad Sázavou. Takový je aktuální plán města na to, jak se vypořádat s dosluhujícím zázemím pro fotbalisty i tenisty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení