VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třebíč připravuje novou strategii výstavby obchvatu

Třebíč - Jakmile přijde v Třebíči řeč na dopravní stavby, vždy zazní otázka: Kdy bude obchvat města? Radnice nyní připravuje novou strategii, jak stavbu obchvatu uspíšit.

18.1.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

„Pořád se vymýšlí, jak zrychlit průjezd městem, ale obchvat je v nedohlednu. Na ten už se asi zapomnělo," posteskl si řidič Tomáš Svoboda. Podle vedoucího odboru dopravy na třebíčské radnici Aleše Kratiny se ale na obchvat nezapomnělo. Naopak. Pracuje se na plánu, jak pro Třebíč tento zásadní dopravní problém vyřešit.

Třebíč chce, aby stát přehodnotil důležitost silnice I/23, přes kterou vede průtah městem. „Klíč k samotné realizaci obchvatu se skrývá v novém pojetí vnímání silnice I/23," zdůraznil Kratina.

Dnes je silnice první třídy, která přes Třebíč vede, pro stát velmi málo důležitá.

„My se budeme snažit letos jednat jak s Ministerstvem pro místní rozvoj, tak s Ministerstvem dopravy. Chceme, aby výhledová trasa rychlostní silnice mezi východem a západem České republiky, jak byla v roce 2008 zadaná k prověření, vedla přes naše město v ose silnice I/23. V okamžiku, kdy tady bude výhledově umístěna rychlostní komunikace, prosazení obchvatu bude daleko jednodušší," popsal plán Kratina.

Příkladem mohou být Moravské Budějovice. „Intenzita dopravy na silnici I/38 je velmi podobná jako na silnici I/23. Jen z důvodu, že silnice má mezinárodní význam, a je tak i vedena v mezinárodních dokumentech, byla stavba obchvatu Moravských Budějovic financovaná z evropského fondu a bylo možné ji provést," dodal Kratina.

Důležité je také jednání s investorem, tedy s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). „V minulých třech letech se podařilo vybojovat variantu trasy mezi Brněnskou ulicí a ulicí Spojovací tak, že to ŘSD vyhovuje," řekl Kratina. Výzva podle něj leží především v jihozápadním úseku trasy. Tam má ŘSD připomínky.

Trasa plánovaného obchva-tu vede od sjezdu k obchodnímu domu Interspar přes pole směrem k Terovskému údolí. Tam sestupuje na dnešní Koželužskou, obchází areál Boroviny a vychází z údolí přes fotbalové hřiště a pod železniční tratí směrem na Jihlavu. „Naším cílem je připravit trasu tak, aby byla schválena jednoznačně a bez pochyb," dodal Kratina.

Autor: František Vondrák

18.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Úvěrového podvodníka z Jihlavy poslal soud do vězení na šest let

Rostou václavky.

Začíná čas václavek, rostou ke konci září

Oprava heliportu v nemocnici se prodraží, vyjde na 1,86 milionu korun

Nové Město na Moravě – S největší pravděpodobností až do poloviny října bude mimo provoz heliport v novoměstské nemocnici, který se od července opravuje.

Nováček zaspal úvod, obrana Dukly byla až příliš prostupná

Pardubice, Jihlava - Další obrat se nepovedl. Jihlavští hokejisté doplatili v dalším extraligovém kole v Pardubicích na tragický vstup do utkání. Během sedmi minut inkasovali čtyři branky, a i když dokázali tříbrankové manko v úvodu třetí třetiny vymazat, psychické výhody nad protivníkem nedokázali využít a po opakovaných selháních v obraně odjížděli domů bez bodu po porážce 5:7.

Pálenice na Žďársku hlásí tragickou sezonu

Žďársko – Tragickou sezonu hlásí letos pěstitelské pálenice na Žďársku. Lidí, kteří chtějí svůj kvas z ovoce přeměnit v kvalitní domácí destilát, je málo, a provozovatelé už ani nedoufají ve výrazné zlepšení.

V atriu přibylo nejen pítko, ale i knihobudka a lavičky

Žďár nad Sázavou – Nové pítko bylo v rámci letošního participativního rozpočtu nainstalováno v atriu za náměstím. „Přibyla tam i knihobudka,“ uvedla mluvčí žďárské radnice Nikola Adlerová. Skříňku, kam mohou lidé odložit své nepotřebné knihy, anebo si jiné vzít ke čtení, doplnilo také posezení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení