„Letošní účast jsme obětovali přípravě na příští Dakar. A myslím, že jsme udělali dobře. Podařilo se nám vyjednat, že do nové sezony vstoupíme pod hlavičkou německé závodní stáje South Racing, a s opravdu špičkovým továrně podporovaným autem Ford Ranger," sdělil horkou novinku Ouředníček.

Ten spolu s navigátorem Pavlem Vaculíkem absolvoval loňský Dakar pod křídly stáje Buggyra – po obrovských technických problémech a doslova heroickém výkonu dojeli do cíle na 46. pozici v celkovém pořadí. Už v jihoamerických dunách však bylo jasné, že pokud se příště Ouředníčkův tým Ultimate Dakar za moře vypraví, musí to být s jiným autem. Speciál Hummer H3 Evo se čtyřlitrovým atmosférickým motorem od Toyoty, s nímž Ouředníček sbíral pódiová umístění v seriálu mistrovstí Evropy, nebyl schopen ve vysoké nadmořské výšce poskytnout potřebný výkon a posádka se soutěží protrápila. „Byli jsme jen kousek od rozhodnutí soutěž vzdát," vzpomíná pilot.

Po návratu z Jižní Ameriky se Ouředníček s Vaculíkem opět vrhli do závodů evropské série a nahlédli také do seriálu Světového poháru. Třikrát se na start postavili právě ve Fordu. „Ukázalo se, že jsme schopni měřit se s nejlepšími. Ve všech těchto závodech jsme ale měli buď technické nebo zdravotní problémy. Když ale všechno fungovalo, zajížděli jsme časy, které by nás řadily do elitní desítky," říká pilot, který vloni dosáhl na celkové 4. místo v seriálu mistrovství Evropy.

Do příští sezony však musí Ouředníček vsoupit s jiným navigátorem. „Nyní se sžíváme s novým spolujezdcem Davidem Křípalem. Pavel Vaculík po závodě v Maroku usoudil, že nechce jezdit velké závody. Nedělá mu to dobře zdravotně, ani už se soutěžím nemůže tolik věnovat," vysvětlil Ouředníček.

Poté, co se manažeři německého týmu, který se může jako jediný pyšnit přímou tovární podporou Fordu, vrátí z Dakaru, očekává Tomáš Ouředníček podpis dohody, který by jej definitivně posunul do vyšší ligy dálkových rallye. „Budeme mít to nejlepší auto, které lze od Fordu získat. Naším hlavním cílem bude najezdit co nejvíc kilometrů a vydobýt si co možná nejlepší postavení před Dakarem," popsal jezdec.

Scénáře následujících týdnů a měsíců jsou dva, a zatím není rozhodnuto, který bude platit: „První varianta počítá s úvodním závodem na konci února v Rusku, další tři závody by se pak odehrály na Arabském poloostrově. Druhou možností je pak odstartování sezony v seriálu mistrovství Evropy," vysvětlil Ouředníček.

Ať již bude sezona vypadat jakkoli, hlavní cíl je jasný: Dakar 2018. „Uděláme všechno pro to, abychom tam uspěli," slibuje velkomeziříčský jezdec Tomáš Ouředníček.