Baja Aragon vždy představovala pro Tomáše Ouředníčka tvrdý oříšek a ani tentokrát se závod v Teruelu neobešel bez problémů. Už v průběhu minulého týdne visel nad jeho účastí otazník, protože kvůli zdravotním indispozicím navigátora Davida Křípala musel hledat nového co-pilota.

„Naštěstí jsem se domluvil se zkušeným Mílou Janáčkem, přesto jsme raději zahájili opatrněji, abychom sladili náš styl,“ připomněl Ouředníček a pokračoval: „První dlouhá etapa nám ale vyšla a ve druhém testu jsme dokonce zaznamenali desátý nejlepší čas.“

Jenže pak jim nastavila štěstěna odvrácenou tvář a problémy se začaly pořádně kupit. Posádka nejprve uvízla v prachu pomalejšího auta před nimi, a pak jejich vůz krátce před cílem postihl defekt. Druhá etapa začala velmi slibně, potom ale motor ztratil výkon a rychlost, takže sobotu zakončili 19. místem v celkovém pořadí.

V neděli naneštěstí problém stále přetrvával, ale přesto se klukům podařilo nejen závod dokončit, ale v závodním poli nejlepších dakarských pilotů s FIA prioritou, jako jsou Nasser Al-Attiyah, Mikko Hirvonen nebo Nani Roma, si vybojovat 15. příčku.

„Baja Aragon je odjakživa považována za nejprestižnější a nejtěžší závod Světového poháru a letošní ročník opět dostál své pověsti. Rád bych proto poděkoval Mílovi Janáčkovi, že přijal tuto výzvu a vzal na sebe veškerou zodpovědnost navigátora. Nikdy dřív jsme společně v kabině neujeli ani jeden jediný metr, a chvíli nám trvalo, než jsme se sehráli, ale přesto celý víkend Míla odváděl fantastickou práci,“ ocenil Ouředníček záskok Janáčka.

„Bohužel jsme v první dlouhé etapě měli defekt a v dalších dvou zase problémy s motorem, takže se nám nepodařilo zajet tak, jak jsme chtěli. Celkem vzato to nebyl závod snů, ale za sobotní dílčí časy a absenci větších chyb jsme hrdí. Množství nehod v závodě jen svědčí o náročnosti trati. Teď se musíme soustředit na nalezení příčiny problému s motorem a dát Rangera do kupy na další část příprav na Dakar 2018," řekl po skončení závodu Tomáš Ouředníček.