VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Defekt a kolaps motoru. Ouředníček top patnáct kvitoval

Teruel, Velké Meziříčí – Prach, defekt a ztráta výkonu motoru. Posádka South Racing Central Europe Ouředníček – Janáček musela na Světovém poháru v dálkových závodech rallye Baja Aragon překonat horu smůly a kopec nesnází. Konečné patnácté místo českého týmu se speciálem Ford Ranger Dakar je tak více než slušné.

26.7.2017
SDÍLEJ:

Tomáš Ouředníček.Foto: Archiv Deníku

Baja Aragon vždy představovala pro Tomáše Ouředníčka tvrdý oříšek a ani tentokrát se závod v Teruelu neobešel bez problémů. Už v průběhu minulého týdne visel nad jeho účastí otazník, protože kvůli zdravotním indispozicím navigátora Davida Křípala musel hledat nového co-pilota.

„Naštěstí jsem se domluvil se zkušeným Mílou Janáčkem, přesto jsme raději zahájili opatrněji, abychom sladili náš styl,“ připomněl Ouředníček a pokračoval: „První dlouhá etapa nám ale vyšla a ve druhém testu jsme dokonce zaznamenali desátý nejlepší čas.“

Jenže pak jim nastavila štěstěna odvrácenou tvář a problémy se začaly pořádně kupit. Posádka nejprve uvízla v prachu pomalejšího auta před nimi, a pak jejich vůz krátce před cílem postihl defekt. Druhá etapa začala velmi slibně, potom ale motor ztratil výkon a rychlost, takže sobotu zakončili 19. místem v celkovém pořadí.

V neděli naneštěstí problém stále přetrvával, ale přesto se klukům podařilo nejen závod dokončit, ale v závodním poli nejlepších dakarských pilotů s FIA prioritou, jako jsou Nasser Al-Attiyah, Mikko Hirvonen nebo Nani Roma, si vybojovat 15. příčku.

„Baja Aragon je odjakživa považována za nejprestižnější a nejtěžší závod Světového poháru a letošní ročník opět dostál své pověsti. Rád bych proto poděkoval Mílovi Janáčkovi, že přijal tuto výzvu a vzal na sebe veškerou zodpovědnost navigátora. Nikdy dřív jsme společně v kabině neujeli ani jeden jediný metr, a chvíli nám trvalo, než jsme se sehráli, ale přesto celý víkend Míla odváděl fantastickou práci,“ ocenil Ouředníček záskok Janáčka.

„Bohužel jsme v první dlouhé etapě měli defekt a v dalších dvou zase problémy s motorem, takže se nám nepodařilo zajet tak, jak jsme chtěli. Celkem vzato to nebyl závod snů, ale za sobotní dílčí časy a absenci větších chyb jsme hrdí. Množství nehod v závodě jen svědčí o náročnosti trati. Teď se musíme soustředit na nalezení příčiny problému s motorem a dát Rangera do kupy na další část příprav na Dakar 2018," řekl po skončení závodu Tomáš Ouředníček.

Autor: Pavel Mikeš

26.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Stromy padaly na silnice, auta i karavan

Ilustrační foto.

V Jihlavě hoří hala společnosti na zpracování dřeva

Žďárské „íčko“ bojuje o titul

Žďár nad Sázavou 18. srpna – O titul Informační centrum roku 2017 bojuje v celostátní internetové anketě také Turistické informační centrum ve Žďáře nad Sázavou. V loňském roce do „íčka“, které sídlí v prostorách Staré radnice, zavítalo 28 tisíc návštěvníků.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Pojišťovací agentku poslal soud do vězení

Vysočina – Pojišťovací agentku Marii Vašíčkovou ze Ždírce nad Doubravou na Havlíčkobrodsku poslal ve středu 16. srpna Krajský soud v Hradci Králové na šest let do vězení. Osmačtyřicetiletá žena podle soudu připravila v letech 2009 až 2016 své klienty ve dvaasedmdesáti případech o více než pětatřicet milionů korun.

Matka na své děti neplatí výživné

Nové Město na Moravě – Téměř třicet tisíc korun dluží na výživném pro své děti třiačtyřicetiletá matka ze Žďárska. Policisté proto ženě sdělili podezření ze spáchání přečinu zanedbání povinné výživy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení