"Zatímco na první ročník festivalu ve Žďáru nad Sázavou přijelo kolem tisícovky návštěvníků, druhý ročník jich přilákal 1500. Letos kvůli tropickým vedrům přijelo odhadem kolem šesti set lidí," řekla mluvčí festivalu Šárka Maroušková. Vedle českých přijeli na festival účinkující ze Švýcarska, Francie, Španělska a Slovenska.

"Béatrice Massinová, francouzská choreografka, která v minulosti stvořila choreografii například pro pařížskou operu nebo film Král tančí a která ve své tvorbě hledá souvislosti baroka a dnešního světa a myšlení, představila v premiéře svůj nový projekt. Jmenuje se Bach 15," upozornila na jeden z vrcholů festivalu umělecká ředitelka přehlídky Marie Kinsky. Autorka k němu přizvala šestici uznávaných českých choreografů, s nimiž spolupracuje mnoho let, a také profesionální a neprofesionální tanečnice.

Choreograf Jean Gaudin a kontratenorista Sebastien Fournier se vrátili do Žďáru s novým projektem Jean Sebastien (na druhou), do něhož zapojili i místní pěvecké sbory. Projekt TraffiC francouzského choreografa Dominica Boivina a v Čechách žijícího Pierra Nadauda rozpohyboval prostory žďárského skate parku u Zimního stadionu.

Festival KoresponDance je součástí evropského projektu KoresponDance Europe, zahájeného a řízeného občanským sdružením SE.S.TA., Centrem choreografického rozvoje. V letech 2009 a 2010 hostoval v Česku v Praze, potom i na dalších místech, a nyní se třetím rokem koná na zámku Kinských ve Žďáru nad Sázavou.

První rok festivalu přilákal 1000 diváků na šest českých, francouzských a anglických představení. Hvězda Dominique Boivin (FR) představil svůj Něžný bagr, který se stal diváckým hitem festivalu. Na druhý ročník přijelo asi 1500 diváků. Jeho součástí byl letní tábor pro děti, dílny, cyklojízda městem, akce pod širým nebem, představení na zámku a kolem garáže, taneční a hudební představení zahrnující profesionály, amatéry i děti.